Timp de mulți ani, medievaliștii au mers la film cu speranța că poveștile lor iubite vor primi doar vorbe în favoarea unor schimbări regizorale menite să aducă un public modern. Cu Cavalerul Verde, ei sunt într-o surpriză. În loc să-și sacrifice în întregime sursa din secolul al XIV-lea, acest film este credincios în multe momente detaliate din poezie, până la punctul în care unii participanți moderni de film îl pot găsi nedumerit. În același timp, face, de asemenea, schimbări fundamentale și previzibile ale personajului central și ale poveștii pe care fanii hardcore Gawain probabil nu le vor aprecia. Rezultatul este un film care se încadrează undeva între o poveste medievală și un film de artă modernă și, prin urmare, poate fi unul dintre primii care este mai iubit de savanții medievali decât de box office.

Poemul original Sir Gawain și Cavalerul verde se concentrează – nu este surprinzător-pe Sir Gawain, nepotul lui Arthur și un cavaler al cavaleriei perfecte. Gawain este o figură consacrată la Masa Rotundă, cu o reputație impecabilă pentru toate lucrurile cavalerești: generozitate, curtoazie și, mai presus de toate, curaj. Deci, când rupe un pact cu gazda sa pentru a-și salva propria viață, Gawain este devastat. El a învățat că, indiferent cât de perfect a încercat să fie de-a lungul vieții sale, când a venit timpul să-și dea viața în mod voluntar, a fost un laș.

În schimb, scena de deschidere a cavalerului Verde îl găsește pe Gawain beat într-un bordel în dimineața de Crăciun, în tradiția atâtor filme medievale și emisiuni de televiziune din ultimii ani. Acest Gawain nu este un cavaler – așa cum ne amintește adesea – și nu deține aproape niciuna dintre calitățile cavalerești ale omonimului său medieval. Misiunea pe care și-o propune este menită să-și testeze curajul; să vadă dacă se poate ridica la provocare și se poate confrunta cu pericol și moarte sigură cu curaj.

Concursul original constituie încă complotul principal al filmului: un misterios cavaler verde intră în sala lui Arthur la Crăciun (nu de Anul Nou de data aceasta) și provoacă un cavaler demn să lovească o lovitură, care urmează să fie returnată într-un an. Gawain se ridică și decapitează cavalerul verde, sigilându-și propria soartă. Când anul este aproape în sus, Gawain pornește pentru a găsi Capela verde și să se supună propria decapitare.Poetul anonim descrie călătoria lui Gawain ca fiind lungă și plină de aventuri pe care alege să nu le relateze, iar acesta este un loc natural pentru ca filmul să se extindă și să completeze golul. Cinematografică Gawain îndeplinește misterios oameni și creaturi într-o serie de aventuri care medievalists va aprecia în multe gesturi în literatura medievală, din memento mori clipe și de unire cu animale, la o întâlnire cu un stabilită sfânt medieval. El petrece, de asemenea, o mulțime de timp fiind rece și umed într-un peisaj dur, care este atât medievalism Film manual, dar, de asemenea, potrivit pentru această călătorie special.

Și apoi vine momentul în care toți fanii poemului așteaptă: Gawain ajunge la un castel misterios, cu o gazdă misterioasă și o doamnă misterioasă. Va ceda în fața uneltirilor ei? Își va îndeplini promisiunea față de gazda sa? Pentru a răspunde la aceste întrebări ar fi prea mult de un spoiler aici, deci este suficient să spunem că aceste elemente apar în film și sunt pivotale, deși cred că editarea de aici poate face ceea ce este un dispozitiv de complot simplu în poezie (the kissing bit) un pic tulbure pentru acei spectatori moderni care nu l-au citit.

Pe partea de plus pentru medievalists este bine și credincios detaliu pentru poemul – totul, de la cavalerul verde arată cu holly o ramură în mână, să-calul fiind numit Gringolet, în orchestrația lui Morgan le Fay (în acest film, ea este Gawain mama lui, nu a lui matusa). Am făcut chiar și o glumă merge în Despre pentangle pe scutul lui Gawain, ceva explicat pe larg în poem că am fost complet sigur că nu va face filmul. Și totuși, acolo a fost: un scut cu un pentangle pe față, iar Fecioara Maria a pictat în interior – și chiar o explicație a multiplelor virtuți legate de numărul cinci! Studenții vor avea o zi de câmp cu un moment de alegere în care doamna misterioasă muses despre motivul pentru care cavalerul verde este verde și ce ar putea simboliza.

Dar aici, în meditație, publicul modern se va pierde probabil. Cavalerul verde are multe fotografii artistice lungi și lungi și discursuri filosofice și multe momente în care Gawain este pur și simplu singur în peisaj. Deși Dev Patel are o prezență captivantă și trăiește cu adevărat rolul, există multe puncte în care el (pe bună dreptate) ne dă doar suferință. Deoarece titlul deține cuvântul „cavaler” în el și este un film medieval, publicul modern poate intra cu ușurință în el așteptând bătălii masive și nu lupta internă a unui om. În timp ce personajele din poezie au multe momente fericite, filmul are o bucurie foarte tipică „Medievală” și, fără bătălii epice, este greu de spus dacă publicul modern va fi dispus să sufere cu Gawain pe termen lung.În general, Cavalerul Verde va da medievalists cel puțin o linie pe carduri de bingo: iluminare scăzută; mediu mizerie, un bordel; beție și scandal; rece, căsătoriile aranjate; cruzime inutilă, și așa mai departe. Pe de altă parte, aceasta este o scrisoare de dragoste atât de profundă pentru un poem medieval și pentru viziunea specifică a regizorului său asupra Evului Mediu, încât ar putea înstrăina publicul modern, chiar dacă face unele schimbări majore în caracter și complot pentru a le acomoda. În timp ce spectatorii moderni se pot întreba când va începe acțiunea, medievaliștii vor dori să privească din nou micile momente precum cel în care Gawain Răsfoiește unele manuscrise care conțin imagini ale sferelor planetare sau citește cu voce tare un pic de engleză mijlocie.

Deși nu este probabil să fie un blockbuster cu ritmul său lent și alegerile artistice, Green Knight este primul într-o lungă perioadă de timp pe care medievaliștii îl vor aprecia pentru loialitatea uneori acerbă față de materialul sursă, chiar dacă această versiune a lui Gawain nu este cea pe care o iubim și suntem familiarizați cu. Aduceți cu dvs. flexibilitatea mentală de care aveți nevoie pentru a vă bucura de literatura arthuriană, de filmele majore și de filmele casei de artă, toate într-una și veți găsi multe despre care să vorbiți cu colegii medievaliști la următoarea noapte de pub.